Zauważyłeś, że wirus zaczyna „zjadać” zawartość twojego komputera?
Nie panikuj! Jest kilka zasad, które ułatwią pracę specjalistom, zajmującym się Twoim sprzętem:
- Restartowanie urządzenia lub ponowne uruchamianie – to nie jest najlepsze wyjście, biorąc pod uwagę dane, na których Ci zależy. Każde kolejne uruchomienie komputera może ograniczyć dostęp do danych i utrudnić odzyskanie ich. Odłącz spokojnie sprzęt do prądu i przyjedź do nas!
- Zapisywanie danych – podczas awarii może dojść do nadpisania danych, istnieje ryzyko utraty wcześniejszych, tych kompletnych.
Co możesz zrobić?
Odłącz urządzenie od źródła zasilania: wyciągnij wtyczkę z kontaktu, wyjmij baterię – daj komputerowi odpocząć.
Jeśli utraciłeś dane na urządzeniu zewnętrznym – dysku SSD lub pendriv’ie – odłącz je od komputera. Może uda Ci się w ten sposób ograniczyć dostęp do źródła problemu.
Utracone dane można odzyskać!
Pamiętaj, że im krócej korzystasz z dysku na którym wystąpiła utrata danych, tym większe prawdopodobieństwo, że uda się je odzyskać.
To od Ciebie zależy, kiedy zdecydujesz się przekazać sprzęt w ręce specjalistów More Help.
Jakie są najczęstsze powody utraty danych?
Wszelkiego rodzaju awarie sprzętu komputerowego, w tym uszkodzenia elektroniczne, jak i mechaniczne. Czasem pliki kasują się „same”, czyli coś się dzieje przez przypadek lub nieuwagę użytkownika.
Warto zabezpieczyć sprzęt, z którego korzysta więcej niż jedna osoba, poprzez stworzenie osobnych kont dla każdego użytkownika.
Każdy komputer powinien posiadać aktywny pakiet antywirusowy. Dobry program nie tylko chroni komputer, ale również znacząco poprawia jego wydajność.